Köp- och leveransvillkor
Generellt
När du genomför beställningen innebär det att du godkänner våra köpvillkor. Vi reserverar oss för eventuella feltryck och slutförsäljningar. Reservation för att bilderna på vår sida inte visar/ motsvarar varans exakta utseende.
Vid special order på sådant vi inte har i lager tas en deposition ut motsvarande 50% av totala köpbeloppet. I de fall kunden inte genomför köpet och varan inte blir utlöst returneras inte depositionen. All ägande rätt till varan tillfaller WR&S Steven Wärnå i de fall inte full betalning erhållits.
Valuta Justeringars kan uppdateras.
Inga varor sänds ut eller lämnas ut förrän full betalning erhållits.
Alla priser anges i svenska kronor, moms ingår i priset med f.n. 25%. Eventuella valuta förändringar kan justeras utan föregående avisering.
Betalningsalternativ:
Bankgiro eller Swish Efter att du lagt din order får du bekräftelse på E-post med betalnings uppgifter.
Klarna Check out
Leveranstider mm.
Leveranstid enligt överenskommelse. Vi reserverar oss för sen leverans som orsakats av fraktbolagets försening av leverans eller omständigheter som vi ej rår på som te x. väder.
Vi reserverar oss för eventuella fel i lagersaldo, slutförsäljning och leveransförseningar från våra leverantörer.
Vid andra oförutsedda förseningar så hänvisar vi till force majeure.
Leveranssätt Vi skickar beställningar som paket/pall med de frakt företag vi har avtal med.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretagets förfarande.
Frakt tillkommer.
Den frakt vi erbjuder är till närmsta utlämningsställe i din närhet.
Vi tar ut en extra avgift för skrymmande paket.
Varor som hämtas tillkommer ingen fraktkostnad.
Reklamation och Returrätt.
Det är alltid 1 års garanti på de produkter du köper.( Gäller inte för delar som används inom racing) Om varan är felaktig maila oss så snart som möjligt på reklamation@warnaracing.se så vi kan starta ett reklamations ärende.
Det ligger på kundens ansvar att kontrollera varan vid leverans och att den är i oskadat skick.
Eftermarknads delar som avviker från OEM så som Hi performance motor delar och liknande bör monteras av fackman eller motsvarande. Alla toleranser och spel skall kontrolleras före slutmontering då justeringar kan vara nödvändiga.
Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Kunden har ansvaret att kontrollera varans rätta beskaffenhet innan den monteras. Du betalar själv returfrakten.
När du sänder tillbaka varan, skall varan vara i originalförpackningen och vara oanvänd i nyskick och måste vara emballerad. Faktura/kvitto och ett meddelande om anledningen till bytet måste bifogas.
Efter mottagen komplett och godkänd retur krediteras du.
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att kunna nyttja ångerrätten måste varan returneras i oskadat skick i originalförpackningen. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden. Skriftlig information med ditt namn samt order- eller fakturanummer ska medfölja.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Garantier.
På våra produkter gäller allmänna garanti villkor. För de delar och arbeten som kan räknas eller jämställas med trimning, modifiering av original OEM delar och racing verksamhet på allmän plats eller i tävlings verksamhet så gäller begränsade garantier och gäller i första hand för nya delar innan de monteras. Övrigt måste det finnas väldokumenterade specifikationer och värden för hur delar är monterade och loggade värden hur de användes när fel uppstod.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet. Och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering. Skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 500 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Vi följer den nya lagen GDPR .
GDPR eller (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning och börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018 och är mest relevant för dig som privatperson bosatt inom EU/EES. Den ersätter den svenska personuppgiftslagen (PUL).
Du kan läsa mer om GDPR här: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/
Mycket är sig likt, men kraven på hur vi och andra företag får behandla dina personuppgifter skärps. Men vi vill gärna förtydliga och berätta vad denna nya förordning innebär för dig.
Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet.
Hos oss samlar vi in och lagrar uppgifter om namn, post- samt leveransadress, organisationsnummer, e-post, och telefonnummer.
Vem är då ansvarig för de personuppgifter vi samlar in hos oss?
WR&S Org nr SE640621149701
Vad är då vårt ändamål med att samla in denna information?
*För att kunna hantera beställning/köp. Leverans (inklusive eventuell avisering och kontakter rörande leveransen).
*Hantering av betalning.
*Hantering av reklamations- och garantiärenden
Från vilka källor hämtar vi era personuppgifter?
Utöver de uppgifter ni själva lämnar till oss via mail eller genom telefon, kan vi också komma att samla in personuppgifter från någon annan (s.k. tredje part). De uppgifter kan vara te.x Adress och Kredit upplysningar.
Vilka kan vi komma att dela era personuppgifter med?
1) Transporter (logistikföretag och speditörer). Leverans, för att kunna leverera dina beställningar måste vi dela viss information med det valda fraktbolaget. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. E-post och mobilnummer för avisering.
2) Betallösningar ( banker och andra betaltjänstleverantörer).
3) IT-tjänster (företag som hanterar nödvändig drift, teknisk support och underhåll av våra IT-lösningar).
När dina personuppgifter delas sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen. (t.ex. för att kunna uppfylla våra åtaganden enligt köpeavtal).
Hur länge sparar vi era personuppgifter?
Vi sparar inte era personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål
Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att utföra våra kontrakt åtaganden gentemot dig och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider.
Reklam och nyhetsutskick via email
Genom att registrera dig för våra nyhetsmail och kan du vara säker på att alltid få ta del av det senaste.
Om du vill avregistrera från dessa utskick emaila oss på
Ta bort eller ändra information från vår databas
Du kan när som helst begära att få tillgång till dina uppgifter, att få dem rättade eller i vissa fall raderade. Det kan dock finnas legala skyldigheter som hindrar oss från att omedelbart radera delar av din data. Dessa skyldigheter kommer bland annat från bokförings- och skattelagstiftning, bank- och penningtvättslagstiftning.
Vi hoppas att du känner att vi tar handhavandet av dina personliga uppgifter på stort allvar och hoppas att du känner dig trygg hos oss.
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du uppger kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation angående din beställning.
WR&S AB Org nr. 559271-5311 Swish nr.123-5403134 Bank giro nr. 5323-2898
Syllvägen 8 51737 Bollebygd
Tel nr. 076-3436218