WR Heads & Cam Kit Chevy LS3 276 cc CNC

52,945.00 kr

WR LS 3 Top end kit 276 cc CNC Rektangulär port, Kamaxel, Vippor, Stötstänger, packningar. ARP bultar, Kamdrivning. mm.

Med detta Top end kitt har vi gjort jobbet med att ta fram de rätta produkterna, gjort alla beräkningar för rätt kamaxelns duration och lyft så du behöver inte gissa dig fram till vad som är rätt för dig

Behöver du råd eller teknisk support mejla: steven@warnaracing.se eller ring 0763436218

 

Beskrivning

WR LS 3 Top end kit 276 cc CNC Rektangulär port, Kamaxel, Vippor, Stötstänger och packningar.

Med detta Top end kitt har vi gjort jobbet med att ta fram de rätta produkterna, gjort alla beräkningar för rätt kamaxelns duration och lyft så du behöver inte gissa dig fram till vad som är rätt för dig. Oavsett om du söker en uppdatering för gatkörning, Dragracing eller banracing så har vi svaret.

I Kittet ingår:

  • 1 par WR 276 cc CNC Portade toppar.
  • Straub Custom Rullkam.
  • Morel Rullyftare.
  • Stötstänger. Chromoly 0,83 wall.
  • Straub Tech. LS3 Rocker Arm Kit with Bushing Trunnions.  New rockers with bushing trunnions and Grade 12.9 Bolts.
  • Rollmaster Kamdrivning.
  • ARP Toplocks bultar.
  • MLS Topplockspacknigar
  • Packningsats för top end kitet.

 

WR 276cc LS3- Heads har 100% CNC-portade Insug, Avgas och Förbränningsrum med den senaste flödestekniken för att producera det ultimata porten för rektangelport LS 3 som finns idag. Med A356 aluminium, Och komponenter av högsta kvalitet. De är designade för 4.000 eller större borr upp till 454 CI, med upp till 7000 varv / min.

Combustion Chamber Volume 66cc
Intake Runner Volume 276cc
Exhaust Runner Volume 92cc
Cylinder Head Style: 6 Bolt
Cylinder Head Material: A356 Aluminum
Intake Port Shape: Rektangulär
Intake Valve Diameter (in): 2,165
Cylinder Head Finish: Neutral
CNC-Machined Combustion Chamber: Ja
CNC-Machined Intake Runner: Ja
CNC-Machined Exhaust Runner: Ja
Combustion Chamber Style: Open Chamber
Intake Port Location: Standard
Exhaust Port Shape: D.Port
Exhaust Port Location: Standard
Intake Valves Included:  Yes
Exhaust Valves Included:  Yes
Exhaust Valve Diameter (in): 1,59
Valve Springs Included:  Yes Hyd roller
Maximum Valve Lift (in):  med 4,900 ventil finns 5,200 för högre lyft 0,700
Damper Spring Included: Yes
Retainers Included: Yes
Locks Included: Yes
Valve Stem Seals Included: Yes
Rocker Arm Studs Included: No
Rocker Arms Included: No
Rocker Arm Nuts Included: No
Guideplates Included: No
Accessory Bolt Holes Drilled: Yes
Valve Guides Included: No
Valve Seats Machined: Yes
Steam Holes Drilled: No
Oiling Style: Through pushrod
Machined for O-Ring: No
Heat Crossover: No
Quantity: Sold individually. Pair
NOTERINGAR:
1, These cylinder heads can only be used on LS-based engines with a minimum bore diameter of 4.000 in.
2, Provmontera alltid dina toppar och kontrollera att vipparms geometri
3, Kontrollera att du har mer än rekommenderat minimum spel mellan kolv och ventiler
4, Kontrollera frigång för stötstänger mot guide plates och toppar då dessa kan kräva justeringar eller offset vipparmar

 

Flow @28″ på vår Flow La 520

.200 .300 .400 .500 .600 .650 .700
Int 152 229 287 329 359 371 373
Exh 108 154 202 229 240 243 248

Recensioner

Det finns inga recensioner än.

Endast inloggade kunder som har köpt denna produkt får lämna en recension.